platnost programu: 01.09.2020 na dobu neurčitou
Školní vzdělávací program má název BAREVNÁ ŠKOLKA
OBECNÝ CÍL PROGRAMU
„Tak jako je nekonečný počet barev a jejich odstínů, tak je kolem nás množství dětí s různými povahami, mírou zdraví, schopností, dovedností, psychických i fyzických předpokladů . Naším úkolem je tyto děti poznat a dát jim možnost rozvíjet se, položit jim základy celoživotního vzdělávání v motivujícím a pohodovém prostředí“.
Současně nám jednotlivé barvy charakterizují naše zaměření
červená úsměv, radost, humor
žlutá cit, pohoda, teplo, bezpečí
zelená sounáležitost s přírodou, zdravý způsob života, ekologie
modrá sounáležitost se životem obce
oranžová rodiny dětí, respektování jejich jedinečnosti, individuální přístup
růžová zdraví, zdravý způsob života
bílá a černá individualizace výchovy ale současně i spolupráce všech navzájem
DÍLČÍ CÍLE A ZÁMĚRY PROGRAMU
RESPEKTOVÁNÍ OSOBNOSTI DÍTĚTE, ZAMĚŘENOST NA DÍTĚ
centrem školy je dítě, jeho individualita, podpora jeho vývoje
AKTIVITA DÍTĚTE, VZBUZENÍ ZÁJMU, SAMOSTATNÉ ŘEŠENÍ
podněcujeme aktivitu, samostatnost, tvoření, nacházení řešen
zaměřujeme se na prožitek, ne na výkon
preferujeme samostatnou práci, ale frontální učení není vyloučeno
POZITIVNÍ PŘÍSTUP, RESPEKTOVÁNÍ ODLIŠNOSTÍ
respektujeme, že jsme každý jiný, každý jsme v něčem dobrý
SNAHA O VŠEOBECNÝ ROZVOJ V PŘEDŠKOLNÍM OBDOBÍ
podporujeme nejen intelektuální rozvoj, ale také rozvoj emoční a sociální
učíme se komunikovat, cítit, prožívat
učíme se zdravému způsobu života, chráníme přírodu
SPOLUPRÁCE, ODPOVĚDNOST ZA SVÉ JEDNÁNÍ, POSTUPNÉ ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ BEZ ZÁSAHŮ DOSPĚLÝCH
učíme se odpovědnosti za sebe sama, za své jednání (důsledky)
učíme se žít a jednat ve společenství ostatních
učíme se řešit situace a problémy bez neustálých zásahů dospělých
vnímáme rozdíl mezi trestem a přirozeným důsledkem jednání
zařazujeme komunikaci v kruhu, učíme se naslouchání
POHODOVÉ KLIMA ŠKOLY
vytváříme důvěrné klima, tolerantní prostředí, úcta, porozumění
učíme se tím, čím žijeme
učíme se pomáhat, být vstřícní
nepodporujeme soutěživost, srovnávání
PODNĚTNÉ, PEDAGOGICKÉ PROSTŘEDÍ
prostředím podporujeme hru a učení
vše je připraveno pro použití (věci se ukládají na stanovené místo)
PRÁCE S CHYBOU
na chyby má člověk právo, za chyby netrestáme
chyby hledáme a opravujeme, díky nim se učíme
PRAVIDLA PRO CHOVÁNÍ
máme stanovená pravidla, všichni o nich ví, opakujeme si je
na jejich tvorbě se podílejí všichni, pravidla platí pro všechny
PROPOJENOST ŠKOLY SE ŽIVOTEM
učíme se událostmi a děním kolem nás
na aktivitách školy se podílejí rodiče, jsou informováni o prožívání a pokroku dětí, znají prostředí školy
žijeme událostmi v obci, spolupracujeme s ostatními
INTEGROVANÉ BLOKY:
JAK SE CHOVAJÍ
JAKÉ TO JE?
CO DĚLAJÍ?
CO SE STANE KDYŽ?